Saturday, May 20, 2017

Slow Read Chinese -- Burn the Midnight Oil




Please use The Chinese-English popup dictionary to get detailed information about the pronunciation and translation of each character and words.
熬夜
通常,我喜欢早睡早起。最近,公司里有一些项目催得急,我分管的任务必须在下周三完成,于是,我决定从今天晚上开始熬夜。
等家人都睡着了以后,屋子里完全安静了下来,我打开了电脑,继续我的设计。因为没有小孩子的干扰,我全神贯注地工作了四个小时,凌晨三点时,终于把今天的计划任务完成了。我感觉困极了,站起身,揉了揉发胀的眼睛,伸展了一下胳膊和腿脚,长长地舒了一口气。
虽然很累,但是看着手中的任务完成了不少,我心里很满意。如果保持今天的工作效率,一定能在下周三以前完成我分管的设计任务。
关键词 keywords:
to work or study until deep into the night
:normally, usually
:early to bed, early to rise
to be put in charge of...
to concentrate one’s attentention completely (idiom)
very early in the morning
to keep, to maintain
productivity, efficiency




1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.